Jak správně přidat e-shop do Profitlinku
Co budete potřebovat
Pro správné přidání vašeho e-shopu do aplikace Profitlink budete potřebovat:
- Založit si Profitlink pomocí Google účtu s přístupem do Google Ads, který chcete optimalizovat.
- Vytvořit offline konverzi v Google Ads.
- Mít produktový feed s nákupními cenami produktů bez DPH.
- Vložit kód na "Thank you page" vašeho e-shopu (buďto napřímo nebo pomocí GTM).
Kde získám Google Ads ID
Po přihlášení do Google Ads najdete vpravo nahoře číselné ID vašeho účtu. ID je ve formátu XXX-XXX-YYYY. Toto ID je v Profitlinku potřeba vložit do pole Google Ads Account ID.
V případě, že je na váš e-mail navázáno více reklamních účtů zanořených v MCC (spravujete více eshopů nebo jste agentura), je potřeba vyplnit také ID managera. To je ve stejném formátu a naleznete jej vedle e-mailu správce. V takovém případě je ID účtu vedle názvu účtu uprostřed. Při vyplňování ID managera je potřeba vložit číslo hlavního správce.
Vytvoření konverze v Google Ads
Aby Profitlink správně fungoval, je potřeba vytvořit v Google Ads konverzi. Po přihlášení do účtu klikněte na "Nástroje a nastavení" > "Konverze" > "Vytvořit novou konverzi".
V druhém kroku vyberte typ konverze "Import" a zaškrtněte možnost "Import pomocí API nebo uploadu" a "Měření konverzí pomocí kliků".
V posledním kroku při nastavení samotné konverze zvolte:
- kategorie: nákup
- typ: sekundární (přepnete později po nasbírání dostatku dat)
- název: Profitlink
- hodnota: rozdílná pro každou konverzi
- způsob počítání: každá
- okno: doporučujeme defaultních 30 dní
- atribuce: doporučujeme data-driven
ID Profitlink konverze
Jakmile budete mít vytvořenou konverzi pro Profitlink, je potřeba získat její ID. Toto ID není viditelné nikde v rozhraní a je umístěné v URL adrese.
Otevřete si detail konverze v sekci "Nástroje a nastavení" > "Konverze" a poté vykopírujte číselnou hodnotu parametru ctld z URL adresy viz obrázek. Toto číslo je ID konverze a je potřeba ho vložit do pole "Google Ads ID Konverze" při nastavování e-shopu.
Jak na produktový feed (COGS - Cost of Goods Sold)
Pro spočítání ziskovosti objednávky potřebuje Profitlink znát nákupní ceny vašich produktů. Ty nahrajete do Profitlinku pomocí .CSV souboru. CSV soubor musí obsahovat sloupce "code" s ID produktu, "name" s názvem položky a "purchasePrice" s nákupní cenou položky bez DPH. Názvy sloupců odpovídají pojmenování v Shoptetu.
Pro export COGS feedu z Shoptetu (musíte mít vyplněny nákupní ceny) jděte do záložky "Produkty" > "Export" a vytvořte vlastní typ exportu pojmenovaný Profitlink, který bude obsahovat kód produktu ("code"), název produktu ("name") a nákupní cenu ("purchasePrice"). Ujistěte se, že nákupní cena je bez DPH.
Poté, co feed vytvoříte, jej vyberte na záložce Export a ve spodní části obrazovky vykopírujte URL feedu. Toto URL vložte do pole COGS URL.
Jak vložit měřící kód na stránku e-shopu
Posledním krokem pro napojení Profitlinku je vložení měřícího kódu na stránku vašeho e-shopu. Aktuálně podporujeme pouze Shoptet, ale připravujeme obecné řešení, které bude možné nasadit na jakýkoliv e-shop.
Po přihlášení do vašeho e-shopu bežte na "Vzhled a Obsah" > "Editor" > "HTML kód" a do pole "Dokončená objednávka" vložte následující kód:
<script async src="https://profitlink.cz/profitlink-shoptet.js?id=YOUR-PROFILINK-ESHOP-ID" type="text/javascript"></script>