Návody
Jak správně přidat eshop

Jak správně přidat e-shop do Profitlinku

Co budete potřebovat

Pro správné přidání vašeho e-shopu do aplikace Profitlink budete potřebovat:

  • Založit si Profitlink pomocí Google účtu s přístupem do Google Ads, který chcete optimalizovat.
  • Vytvořit offline konverzi v Google Ads.
  • Mít produktový feed s nákupními cenami produktů bez DPH.
  • Vložit kód na "Thank you page" vašeho e-shopu (buďto napřímo nebo pomocí GTM).

Kde získám Google Ads ID

Po přihlášení do Google Ads najdete vpravo nahoře číselné ID vašeho účtu. ID je ve formátu XXX-XXX-YYYY. Toto ID je v Profitlinku potřeba vložit do pole Google Ads Account ID.

Profitlink Google Ads Account Id

V případě, že je na váš e-mail navázáno více reklamních účtů zanořených v MCC (spravujete více eshopů nebo jste agentura), je potřeba vyplnit také ID managera. To je ve stejném formátu a naleznete jej vedle e-mailu správce. V takovém případě je ID účtu vedle názvu účtu uprostřed. Při vyplňování ID managera je potřeba vložit číslo hlavního správce.

Profitlink Google Ads Manager Id

Vytvoření konverze v Google Ads

Aby Profitlink správně fungoval, je potřeba vytvořit v Google Ads konverzi. Po přihlášení do účtu klikněte na "Nástroje a nastavení" > "Konverze" > "Vytvořit novou konverzi".

Profitlink Google Ads vytvoření konverze krok 1

V druhém kroku vyberte typ konverze "Import" a zaškrtněte možnost "Import pomocí API nebo uploadu" a "Měření konverzí pomocí kliků".

Profitlink Google Ads vytvoření konverze krok 2

V posledním kroku při nastavení samotné konverze zvolte:

  • kategorie: nákup
  • typ: sekundární (přepnete později po nasbírání dostatku dat)
  • název: Profitlink
  • hodnota: rozdílná pro každou konverzi
  • způsob počítání: každá
  • okno: doporučujeme defaultních 30 dní
  • atribuce: doporučujeme data-driven

ID Profitlink konverze

Jakmile budete mít vytvořenou konverzi pro Profitlink, je potřeba získat její ID. Toto ID není viditelné nikde v rozhraní a je umístěné v URL adrese.

Otevřete si detail konverze v sekci "Nástroje a nastavení" > "Konverze" a poté vykopírujte číselnou hodnotu parametru ctld z URL adresy viz obrázek. Toto číslo je ID konverze a je potřeba ho vložit do pole "Google Ads ID Konverze" při nastavování e-shopu.

Profitlink Google Ads ID konverze

Jak na produktový feed (COGS - Cost of Goods Sold)

Pro spočítání ziskovosti objednávky potřebuje Profitlink znát nákupní ceny vašich produktů. Ty nahrajete do Profitlinku pomocí .CSV souboru. CSV soubor musí obsahovat sloupce "code" s ID produktu, "name" s názvem položky a "purchasePrice" s nákupní cenou položky bez DPH. Názvy sloupců odpovídají pojmenování v Shoptetu.

Pro export COGS feedu z Shoptetu (musíte mít vyplněny nákupní ceny) jděte do záložky "Produkty" > "Export" a vytvořte vlastní typ exportu pojmenovaný Profitlink, který bude obsahovat kód produktu ("code"), název produktu ("name") a nákupní cenu ("purchasePrice"). Ujistěte se, že nákupní cena je bez DPH.

Profitlink Shoptet Tvorba COGS Feedu

Poté, co feed vytvoříte, jej vyberte na záložce Export a ve spodní části obrazovky vykopírujte URL feedu. Toto URL vložte do pole COGS URL.

Profitlink Shoptet URL COGS Feedu

Jak vložit měřící kód na stránku e-shopu

Posledním krokem pro napojení Profitlinku je vložení měřícího kódu na stránku vašeho e-shopu. Aktuálně podporujeme pouze Shoptet, ale připravujeme obecné řešení, které bude možné nasadit na jakýkoliv e-shop.

Po přihlášení do vašeho e-shopu bežte na "Vzhled a Obsah" > "Editor" > "HTML kód" a do pole "Dokončená objednávka" vložte následující kód:

<script async src="https://profitlink.cz/profitlink-shoptet.js?id=YOUR-PROFILINK-ESHOP-ID" type="text/javascript"></script>