Jak začít optimalizovat na zisk - Google Ads
Příprava
Používané metriky
COGS (cost of goods sold) => nákupní / výrobní cena produktů
Hrubý profit = prodejní cena - COGS
POAS (Profit on Ad Spend) = (Profit / Spend) v procentech (Podobné jako ROAS, místo Revenue používáme Profit)
Marketing profit = Profit - Cost (Kolik kampaně vydělávají po odečtení nákladů na zboží a reklamu)
Nastavení Profitlink konverze
V Google Ads v nastavení konverzí máme konverzi profitu, kterou máme nastavenou jako secondary action.
Následně necháme kampaně 30 dní běžet s nastaveným profitem jako secondary action, abychom si nasbírali data a zjistili, v jaké aktuální POAS hladině kampaně fungují.
Vlastní sloupce v Google Ads
Pro optimalizaci doporučujeme nastavit následující sloupce: POAS, profit a marketing profit. Abychom v těchto sloupcích viděli data před přepnutím účtu na optimalizaci na zisk po něm, musí být tyto sloupce nastaveny přes hodnoty all conv. value.
Profit
V nastavení sloupců si vytvořte custom metriku pro profit.
- Pojmenujte si ji
- Datový formát si nastavte v korunách, nebo jiné měně, kterou v Google Ads účtu používáte
- V metrikách si vyberte “all conversion value”
- Jako konverzi si vyberte importovanou konverzi z Profitlinku
Marketing profit
Dále vytvořte sloupec Marketing Profitu. Jde o rozdíl zisku a ceny za kampaně. V tomto sloupci uvidíte, kolik vaše kampaně vydělávají.
POAS
Používáme stejný vztah jako u ROAS s tím rozdílem, že vstupní konverzí je profit. (Důležité je všude využívat “all conversion value”.)
ROAS
Pro ROAS si vytvořte obdobně jako u POASu sloupec postavený na all conv. Value. Díky tomu uvidíte jak se vám mění ROAS i po přepnutí konverze profitu na primary action.
!! Pozor na nastavení view-through konverzí u Youtube a Display kampaní. Doporučujeme si tuto možnost v nastavení konverzí vypnout, aby si kampaně nepřipisovaly konverze po zhlédnutí reklamy a nezlepšovali jste si tak hodnotu ROAS.
Přepnutí celého účtů na optimalizaci na zisk
Po měsíci zjistíme např. že kampaň s ROASem 925 % má POAS 240 %.
V nastavení konverzí si u Profitlink konverze přepneme ze secondary action na primary. Tím se stane Profitlink konverze naším Account default goalem a kampaně které mají “account default goal” nastavený, na tuto konverzi začnou optimalizovat.
Zároveň si musíme původní konverzi s obratem přepnout na secondary action, aby nám kampaně nesbíraly data za obě konverze.
Současně s přenastavením konverzí nesmíme zapomenout upravit na kampaních POAS (target ROAS na kampani). U kampaně na screenu výše by to bylo na 240 % z 950 % (případně dle toho jak vám to u každé kampaně vychází).
!!! Pozor jaký měla do té doby kampaň nastavený budget. Je možné že třeba aktuálně utrácí 1500,- denně, ale budget má nastavený na 3 tisíce. Když do té doby takto nastavenou kampaň poté přepnu na POAS, Google si hned po změně vezme klidně až 6 tisíc (dvojnásobek nastaveného budgetu) 2-3 dny po sobě. Nastavte si tedy budget ideálně tak, aby odpovídal dennímu spendu. Následně pak můžete budget povolovat.
Už jen tím, že přepneme kampaně na jinou konverzi, dostávají kampaně jiné signály o tom, které položky preferovat. Je tedy pravděpodobné, že už v tomto bodě se znatelně změní návštěvnost, která přes kampaně proudí. Následně si můžete hrát s různými cíly POAS a zkoušet, jaká míra agresivity v biddingu vám ve výsledku přináší největší marketing profit.
Přepnutí části kampaní na optimalizaci na ziskovosti
Pokud si chceme nastavení otestovat postupně a nechceme překlápět celý účet naráz, můžeme na profit upravit jen část účtu. K tomu budeme potřebovat vytvořit custom goal v konverzích, který bude obsahovat pouze konverzi profitu. Toto nastavení najdete v nastavení konverzí dole.
Nyní v nastavení kampaně zvolte conversion goal typu campaign-specific. Díky tomu můžete pro tuto kampaň zvolit vlastní cíl, který jste si vytvořili v předešlém kroku a nebude vám docházet k optimalizaci na primární konverzi.